Corporate Identity Mix

Corporate Identity mix

corporate identity mix

Gedrag

  • Vrijblijvend kennismakingsgesprek:
    Wij bieden een vrijblijvend kennismakingsgesprek aan om de drempel lager te maken om met ons zaken te gaan doen. Door onze overtuigingskracht zorgt dit voor een beeld van onze organisatie en is ons klantenratio hoger.
  • Staan altijd open voor inbreng van de klant:
    Door onze wekelijkse meting, dagelijkse bereikbaarheid, ruime openingstijden en een vast contactpersoon is het contact zeer intensief waardoor er veel ruimte is voor input van de klant.
  • We nemen de klant serieus:
    Er wordt altijd gekeken naar de input/meningen van de klant en passen dit aan aan de campagne. Wanneer iets niet haalbaar/uitvoerbaar is komen wij met een goede verantwoording.
  • Komen beloftes na:
    Alle deadlines bij Synovation worden behaald, dit door goede planning die opgezet wordt met het hele team.
  • We streven naar duurzaamheid in het bedrijfsproces:
    bijvoorbeeld beperkt printen en hergebruik van materialen.
  • Maken afwegingen tussen verschillende stakeholdersbelangen, de belangen van betrokken personen, bedrijven en organisaties:
    Er wordt rekening gehouden met alle betrokken partijen waardoor een perfecte samenwerking tot stand komt.
  • Monolithischeidentiteit:
    Alle afdelingen vallen onder dezelfde naam
  • Democratisch bestuurd:
    Iedereen heeft een stem bij beslissingen en we staan open voor alternatieven en nieuwe ideeën. Zowel van collega’s als klanten

 

Symbolen

  • Groen
    Groen staat voor bemiddeling en vertrouwen. (Thuijs-Koopmans, 2012) We gebruiken deze kleur in het logo omdat betrouwbaar een van onze kernwaarden is, wat betekent dat we het vertrouwen van onze klanten moeten winnen. Door bemiddeling over het ontwerp en de klanten mee te laten denken over het concept betrekken we de klant bij zijn project en ons bedrijf.
  • Blauw
    Blauw staat voor waarheid en communicatie. (Thuijs-Koopmans, 2012) Wij als Synovation vinden het belangrijk dat er een duidelijke communicatie is tussen het bedrijf en de klant. Op verschillende manieren zoeken wij toenadering met de klant, zoals pitches en vrijblijvende offerte. Ook tijdens het proces blijven we regelmatig contact houden met de klant. Er zijn vier contact momenten en daarnaast wordt de klant wekelijks op de hoogte gehouden met een nieuwsflits over zijn project. Waarheid vinden wij ook belangrijk, met liegen is nooit iemand ver gekomen. Daarom zijn wij eerlijk naar de klant en zullen het ook aangeven als er dingen onverhoopt gewijzigd worden. In overleg met de klant bekijken we of dit binnen het budget valt.
  • Groene waaier
    De waaier in het logo van Synovation is bewust gekozen als beeldmerk. De waaier bestaat uit vier bladen. Deze vier bladen staan voor de vier kernwaarden die wij voeren; betrouwbaarheid, innovatie, creatie en actieve samenwerking. Deze bladen komen samen op één punt en dat is Synovation. Synovation toont aan met per waarde een beleid en een actie (zie tabblad kernwaarden – beleid en actie) hoe we dit realiseren. De combinatie van deze begrippen maakt ons een vernieuwend bedrijf in de campagnewereld. Door een goede klantenbinding en mond tot mond reclame halen wij klanten binnen. En de groene waaier zal over een tijd niet meer weg te denken zijn in deze branche.
  • Koffietafel (om mensen te ontvangen)
    Wanneer mensen bij ons binnenkomen, worden ze hartelijk ontvangen door een van onze klanten. Ze worden begeleidt naar de koffiekamer, waar hun wat te drinken wordt aangeboden. Ook liggen er kranten en tijdschriften, voor als ze even moeten wachten tot er een werknemer vrij is om een gesprek te beginnen. Eenmaal in het gesprek wordt er eerst ‘losjes’ gepraat over het weer en gebeurtenissen, om het ijs te breken en de klant op zijn gemak te laten voelen. Daarna wordt er gesproken over de wensen en de verwachtingen van de klant naar ons en wordt er doorgepraat over de vraag van de klant. Er wordt tijdgenomen voor de klant. De koffietafel geeft het gevoel van huiselijkheid. Een ontspannen gesprek voor beide kanten.
  • Glazen gevel
    Ons pand heeft een glazen gevel. Dit symboliseert de openheid van Synovation. Klanten zijn altijd welkom, als ze langslopen moeten ze zich niet belemmerd voelen om even binnen te stappen en te vragen naar de stand van zaken. Synovation is een toegankelijk bedrijf, dat staat voor actieve samenwerking. Door ons open op te stellen en klanten altijd met open armen te ontvangen, geeft de klant dit ook terug. Deze wisselwerking is de basis van een goede samenwerking.
  • Buitenzitje
    Wanneer het mooi weer is, gaan we met de klant in plaats van aan de koffietafel, buiten zitten op ons loungeterras. Het wordt vaak vervelend ervaren als mensen met mooi weer binnen in een benauwd kantoor zitten. Vaak raken mensen dan afgeleid door warmte en de gedachte dat het buiten mooi weer is en zij binnen zitten. Onze oplossing; een buitenterras (met parasol) waar ook gerust een overleg kan plaats vinden. Als de klant aangeeft liever binnen te zitten kan dit natuurlijk ook. Dit terras geeft aan dat wij innovatief en flexibel zijn in onze mogelijkheden tot overleg.
  • Geen werkkleding, wel netjes gekleed
    Op het werk moeten de klanten zich op hun gemak voelen, maar wij als personeel ook. In werkkleding (uniform) kun je niet je persoonlijkheid uiten. Dit vinden wij wel belangrijk. Ieder bedrijf, maar ook ieder persoon heeft een eigen identiteit. Bedrijven uiten dit in huisstijlen, wij mensen in kleding en accessoires. Werkkleding geeft te veel het gevoel van eenheid, niet van uniek. En het is juist het unieke waar wij voor staan. Daarnaast praat het vaak makkelijker met mensen in ‘normale’ kleding dan werkkleding, het gesprek loopt soepeler en wordt persoonlijker, doordat de klant de werknemer al kan ‘lezen’ aan zijn kleding.


Communicatie

https://synovation.wordpress.com/verantwoording-communicatiemiddelen/


Persoonlijkheid

Kernwaarden:
–        actieve samenwerking
–        innoverend
–        creatief
–        betrouwbaar

  • Als managers hebben wij een Y-model instelling. We laten onze werknemers zichzelf ontwikkelen en boven zichzelf uitstijgen.
  • We zijn een vrouwelijk bedrijf, de oprichtsters zijn allemaal vrouwelijk en door de huiselijke sfeer die wordt opgemerkt als je ons pand binnen loopt voel je je gauw thuis.

 

Synovation is een B2B organisatie en levert creatieve concepten en innovatieve ideeën die via een actieve samenwerking met de opdrachtgever leidt tot een succesvolle campagne. Betrouwbaarheid en creativiteit vinden wij belangrijk bij het bedenken en uitvoeren van een concept. Deze combinatie van waarden maakt iedere campagne tot een succes!

 

Bronnen:

Thuijs-Koopmans, L. (2012, augustus 15). Betekenis van kleuren in je huisstijl. Retrieved juni 9, 2014, from Linnenart: http://linnenart.nl/betekenis-van-kleuren-in-je-huisstijl/

 

 

Leave a comment